5 Tips: hoe hou je die goede voornemens vol?

Het nieuwe jaar is inmiddels zo'n anderhalve week aan de gang. Heb je ook een aantal goede voornemens opgesteld voor 2017?

Goede voornemens volhouden tips Meer sporten en gezonder eten staat bij menig persoon op het lijstje en dit zie je dan ook vaak aan de drukte in een sportschool in januari. Echter blijken veel mensen helaas toch weer af te haken nadat ze juist zo goed begonnen zijn. Onderstaand geven we jou een aantal handige tips om er voor te zorgen dat je je goede voornemens dit jaar wél volhoudt!

Tip 1 | Zorg dat je regelmaat in je sporten vindt

Misschien klinkt het heerlijk: fitnessen wanneer het je uitkomt. Een groot nadeel hiervan is dat je geen vaste dagen hebt waarop je sport, waardoor je eerder geneigd bent om een training eens uit te stellen of over te slaan. Voordat je het weet ben je twee weken niet meer geweest en denk je: “ja, nu heeft het toch geen zin meer”. Om dit te voorkomen is het slim om op vaste dagen en tijden te gaan sporten, waardoor je veel eerder naar de sportschool zult gaan.

"Doordat Loods 37 doordeweeks van 07:00 uur tot 22:30 uur open is, kun je jouw training altijd wel ergens inplannen."

Tip 2 | Groepslessen zijn een stok achter de deur

Een beetje aansluitend op de vorige tip: volg groepslessen. Hierdoor ben je "gebonden" omdat groepslessen op een vast tijdstip plaatsvinden, en ben je minder geneigd om een les te skippen. Dit maakt het gemakkelijker om je sportvoornemens vol te houden. Ook handig: vaak ben je elke week met dezelfde personen een groepsles aan het volgen, waardoor er als het ware een soort gevoel ontstaat dat je je mede-sporters niet in de steek kunt laten.

Goede voornemens volhouden tipsTip 3 | Ga met iemand samen fitnessen

Tijdens de training werkt het erg motiverend om een trainingspartner te hebben omdat je elkaar kunt helpen en motiveren om elke training weer alles te geven. Ook kan dit er voor zorgen dat je naar de sportschool blijft gaan, terwijl je in je eentje misschien wat vaker thuis zou blijven. Je wilt naast het verwaarlozen van je goede voornemens ook niet je trainingsmaatje teleurstellen, toch?

Tip 4 | Wees realistisch

Heb je nog nooit één dag in je leven gesport en is je goede voornemen om 5 dagen in de week, minimaal 2 uur per dag te gaan fitnessen? De kans is groot dat je een dergelijk voornemen niet lang volhoudt. Daarom is het verstandig om realistisch te zijn. Niet iedereen is hetzelfde, dus pas je goede voornemens aan op jouw specifieke situatie en doel. Je kunt beter klein beginnen en dat volhouden, dan te hard van stapel lopen en na twee weken afhaken.

Tip 5 | Meet je vooruitgang

Wanneer je merkt dat je afvalt, gespierder wordt of fitter wordt, dan is het gemakkelijker om je voornemens vol te houden. Houd dus ergens je voortgang bij. Dit kan op je telefoon, in een briefje op je spiegel, of waar dan ook. Het is natuurlijk wel van belang dat je het in eerste instantie al lang genoeg volhoudt om vooruitgang te kunnen boeken. Spreek dus met jezelf af om je goede voornemens sowieso twee maanden te "proberen".

"Tip: deel je goede voornemens met vrienden en familie. Zo heb je een extra motivatie om het vol te houden."

Heb jij goede voornemens? We zijn erg benieuwd!

Terug naar nieuwsoverzicht
Contact Loods 37 fitness
Dr. Schaepmanstraat 37
6004AD WEERT

info@loods-37.nl
+31 (0)495 750 357
Facebook
Instagram
Openingstijden
Maandag: 8.00u - 22.30u
Dinsdag: 8.00u - 22.30u
Woensdag: 8.00u - 22.30u
Donderdag: 8.00u - 22.30u
Vrijdag: 8.00u - 21.30u
Zaterdag: 8.30u - 15.00u
Zondag: 8.30u - 15.00u